Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kerja kosong di Motion Network Sdn Bhd
Jawatan Kosong sebagai Admin Cum HR & Accounts Assistant
Jawatan :
Admin Cum HR & Accounts Assistant
MANFAAT PEKERJA
- 5 hari waktu bekerja ( 9.00am - 6.30pm)
- Elaun kedatangan
- Peluang kenaikan pangkat
- Kursus akan diberi jika perlu
- KWSP dan PERKESO
- Cuti Tahunan
- Trip percutian Syarikat.
SKOP KERJA
- Failing, menaip, fotokopi
- Menyelesaikan dan mengendali penerimaan emel
- Menyedia sebutharga, Inbois dan pembayaran.
- Menguruskan segala surat menyurat
- Menjawab dan membuat panggilan telefon
- Menyediakan kertas kerja atau kertas cadangan projek dan perniagaan
- Membuat memo ringkas seperti surat menyurat
- Menyusun dan menjadualkan segala temujanji dan tugasan pejabat
- Menyusun dan menyelaras semua mesyuarat
- Menyelaras aliran kerja dan memantau kerja-kerja kakitangan lain dalam syarikat
- Mengawal fungsi asas perakaunan seperti menyemak inbois dan membuat bayaran
- Berurusan dengan Sekritari Syarikat, Bank, Agensi Kerajaan dan Kakitangan lain sekiranya diperlukan
- Boleh bekerja dalam situasi tekanan
- Menyemak, menguruskan dan melayan pelanggan yang membuat pembayaran diatas talian
- Melayan dan menguruskan semua pelanggan yang hadir di pejabat
- Menjalankan tugas-tugas lain yang berkaitan dengan sokongan pejabat
- Menguruskan akaun syarikat
- Melakukan kerja pengkeranian seperti pemfailan & data entry
- Merekod transaksi pembelian & jualan
- Urusan KWSP
- Menguruskan bil2 utilities syarikat
- Merekod transaksi ke dalam buku-buku akaun yang berkaitan ataupun memasukkan data transaksi ke dalam komputer
- Menyediakan penyata bulanan pelanggan
- Menyediakan cek boleh ditandatangani oleh akauntan ataupun mereka yang diberi kuasa menandatangani syarikat.
- menjaga aliran kewangan syarikat.
- Memasukkan wang ke dalam bank dan menyediakan penyata penyesuaian bank.
KELAYAKAN DAN PENGALAMAN
- Minima Diploma
- Warga Negara Malaysia
- Wanita bujang
- Lingkungan umur 22 - 30 tahun
- Cekap bertutur dan menulis dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris
- Pengalaman minima 1-3 tahun dalam tugasan HR, Admin dan Finance
- Lepasan Universiti dalam bidang berkaitan dialu-alukan
- Pengetahuan dan kemahiran dalam applikasi software termasuk MS Office
- Cekap menggunakan emel dan internet
- Mempunyai kemahiran menaip
- Berpengetahuan dalam sistem pengurusan pejabat dan prosidur
- Berpengetahuan dalam bidang Pentadbiran, Pengurusan dan Sumber Manusia
- Berpengetahuan dalam prosidur asas perakaunan.
Sila letak tajuk “Building Trust and Credibility” sewaktu anda hantar email. Jangan biarkan email kosong tanpa kandungan.
DASAR KEMAMPUAN
- Boleh menyelesaikan masalah
- Boleh kawal tekanan kerja
- Berpewatakan menarik dan sopan
- Boleh bekerja dalam kumpulan
- Kemahiran mengurus masa dan kebolehan mengutamakan kerja yang penting
- Menepati masa bekerja dan sanggup bekerja lebih masa
- Kerja dengan teratur dan terancang
- Menyimpan rahsia syarikat
- Berintegriti
- Yang berdekatan diberi keutamaan
- Kelulusan minimun Diploma, Lepasan Universiti dialu2kan
- 5 hari waktu bekerja ( 9.00am - 6.30pm)
- Elaun kedatangan
- Peluang kenaikan pangkat
- Kursus akan diberi jika perlu
- KWSP dan PERKESO
- Cuti Tahunan
- Trip percutian Syarikat.
SKOP KERJA
- Failing, menaip, fotokopi
- Menyelesaikan dan mengendali penerimaan emel
- Menyedia sebutharga, Inbois dan pembayaran.
- Menguruskan segala surat menyurat
- Menjawab dan membuat panggilan telefon
- Menyediakan kertas kerja atau kertas cadangan projek dan perniagaan
- Membuat memo ringkas seperti surat menyurat
- Menyusun dan menjadualkan segala temujanji dan tugasan pejabat
- Menyusun dan menyelaras semua mesyuarat
- Menyelaras aliran kerja dan memantau kerja-kerja kakitangan lain dalam syarikat
- Mengawal fungsi asas perakaunan seperti menyemak inbois dan membuat bayaran
- Berurusan dengan Sekritari Syarikat, Bank, Agensi Kerajaan dan Kakitangan lain sekiranya diperlukan
- Boleh bekerja dalam situasi tekanan
- Menyemak, menguruskan dan melayan pelanggan yang membuat pembayaran diatas talian
- Melayan dan menguruskan semua pelanggan yang hadir di pejabat
- Menjalankan tugas-tugas lain yang berkaitan dengan sokongan pejabat
- Menguruskan akaun syarikat
- Melakukan kerja pengkeranian seperti pemfailan & data entry
- Merekod transaksi pembelian & jualan
- Urusan KWSP
- Menguruskan bil2 utilities syarikat
- Merekod transaksi ke dalam buku-buku akaun yang berkaitan ataupun memasukkan data transaksi ke dalam komputer
- Menyediakan penyata bulanan pelanggan
- Menyediakan cek boleh ditandatangani oleh akauntan ataupun mereka yang diberi kuasa menandatangani syarikat.
- menjaga aliran kewangan syarikat.
- Memasukkan wang ke dalam bank dan menyediakan penyata penyesuaian bank.
KELAYAKAN DAN PENGALAMAN
- Minima Diploma
- Warga Negara Malaysia
- Wanita bujang
- Lingkungan umur 22 - 30 tahun
- Cekap bertutur dan menulis dalam Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris
- Pengalaman minima 1-3 tahun dalam tugasan HR, Admin dan Finance
- Lepasan Universiti dalam bidang berkaitan dialu-alukan
- Pengetahuan dan kemahiran dalam applikasi software termasuk MS Office
- Cekap menggunakan emel dan internet
- Mempunyai kemahiran menaip
- Berpengetahuan dalam sistem pengurusan pejabat dan prosidur
- Berpengetahuan dalam bidang Pentadbiran, Pengurusan dan Sumber Manusia
- Berpengetahuan dalam prosidur asas perakaunan.
Sila letak tajuk “Building Trust and Credibility” sewaktu anda hantar email. Jangan biarkan email kosong tanpa kandungan.
DASAR KEMAMPUAN
- Boleh menyelesaikan masalah
- Boleh kawal tekanan kerja
- Berpewatakan menarik dan sopan
- Boleh bekerja dalam kumpulan
- Kemahiran mengurus masa dan kebolehan mengutamakan kerja yang penting
- Menepati masa bekerja dan sanggup bekerja lebih masa
- Kerja dengan teratur dan terancang
- Menyimpan rahsia syarikat
- Berintegriti
- Yang berdekatan diberi keutamaan
- Kelulusan minimun Diploma, Lepasan Universiti dialu2kan
Tarikh Tutup : 28 Feb 2017
Gaji :
RM 1 800 per month
Majikan :
Motion Network Sdn Bhd
Alamat :
Selangor (USJ)
No. Telefon:
-
Email :
hr@wifizone.my
hr@wifizone.my
0 Response to "Kerja Kosong Admin Cum HR & Accounts Assistant - 28 Feb 2017"
Post a Comment